Pozycjonowanie stron jako termin zaistniało dopiero w 1997 roku. Do Polski SEO dotarło kilka lat później. Jako pierwsze pozycjonowanie zostało wprowadzone przez wyszukiwarki Google. To właśnie ich twórcy stwierdzili, że w związku z rozwojem Sieci i pojawianiem się tysięcy nowych stron internetowych każdego dnia konieczne jest podjęcie działań, które je uporządkuje i pomoże użytkownikom trafiać na najbardziej wartościowe treści. W końcu po to właśnie powstały wyszukiwarki internetowe.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron polega na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Nie jest to wyłącznie praca nad treściami dostępnymi na stronie, ale także nad jej kodem oraz wiarygodnością. Na pozycjonowanie składa się wiele różnych czynności. Nie wszystkie algorytmy Google są oficjalnie znane, więc efekt pozycjonowania często jest uzależniony od osobistego doświadczenia i wiedzy osoby zajmującej się tym zadaniem. Nie wystarczy tylko regularny monitoring pozycji w wyszukiwarce, by być pewnym sukcesu. Pozycjonowanie to proces czasochłonny i długofalowy. Często efekty podjętych działań są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Nie oznacza to jednak, że nie warto ich podejmować. To po prostu znak, że żeby pozycjonowanie było skuteczne, trzeba poświęcić sporo czasu na podejmowanie przemyślanych i powtarzalnych działań. Wysoka pozycja w wyszukiwarce nie jest też dana raz i na zawsze. Konieczna jest praca, by ją utrzymać.
Pozycjonowanie stron cena
Jeśli chodzi o cennik pozycjonowania stron, to jest ona bardzo zróżnicowana. Nie ma wątpliwości, że różni specjaliści podają odmienne stawki. Wynika to po prostu z faktu, że pod nazwą tej samej usługi mogą kryć się inne działania. Z tego powodu przed podpisaniem umowy z firmą pozycjonującą koniecznie należy upewnić się, co obejmuje dana kwota i jak wygląda rozliczenie.
Czy warto współpracować ze specjalistami?
Sprawdzanie pozycji w Google jest łatwe i nie potrzeba do niego specjalistycznej wiedzy. Nie ma jednak żadnych wątpliwości, że samo pozycjonowanie jest zdecydowanie trudniejsze i wymaga ogromnej wiedzy, która płynie z praktyki. Z tego powodu warto inwestować w profesjonalną pomoc fachowców, którzy wiedzą, co robią. Dzięki temu można uniknąć popełnienia błędów, które mogą obniżyć reputację strony oraz sprawić, że jej optymalizacja będzie jeszcze bardziej skomplikowana. Z racji tego, że efekty działań pozycjonujących można zaobserwować z pewnym opóźnieniem, to bardzo łatwo jest popełnić błędy, których efektem będzie strata bezcennego czasu. Oczywiście zatrudnienie specjalisty wiąże się z kosztami. Jeśli jednak pozycjonowana jest strona sklepu internetowego, której zadaniem jest generowanie przychodów, to wyższa pozycja w wyszukiwarce z pewnością będzie korzystna. Przy odpowiednim skalkulowaniu rachunku zysków i strat, można zoptymalizować koszty w taki sposób, by przychody wynikające z dużego ruchu były bardzo wysokie. Nie ma więc wątpliwości, że pozycjonowanie strony przez specjalistę jest po prostu najbardziej opłacalnym rozwiązaniem.