Skąd właściciel sklepu internetowego może wiedzieć, czy jego reklama, interfejs strony internetowej, dodatkowe mechanizmy wspierające sprzedaż i wiele więcej pozytywnie wpływa na wyniki finansowe? Odpowiedź jest prosta – współczynnik konwersji. Sprawdźmy, dlaczego jest on taki ważny w e-commerce i co zrobić, by stale wzrastał.
Dlaczego wskaźnik konwersji powinien zainteresować każdego właściciela biznesu e-commerce?
Stworzenie przyjaznej użytkownikowi strony internetowej powinno służyć jednemu, nadrzędnemu celowi – zwiększeniu sprzedaży. To właśnie w branży e-commerce dzisiaj drzemie największy potencjał sprzedażowy, a brak aktywnego udziału oznacza jedno – zapomnienie o naszej marce. Wracając jednak do strony – staramy się, tworząc ją, rozwijając i optymalizując – zrobić wszystko, by użytkownik pozytywnie reagował na nasze zachęty.
Wydajemy tysiące złotych na reklamy, upraszczamy ścieżkę zakupową, prowadzimy zaawansowane prace testowe nad najlepszą formą strony – wszystko to, by klient zareagował w pożądany dla nas sposób. Jak jednak sprawdzić, czy faktycznie reaguje? Za pomocą wskaźnika konwersji. Współczynnik ten mówi nam jasno, jaki procentowy udział użytkowników dokonało akcji, do której był zachęcony.
Dlaczego to takie ważne? Artykuł https://pragmago.tech/pl/porada/czym-jest-wspolczynnik-konwersji-jak-uzyskac-wysoka-konwersje-w-e-commerce/ jasno wskazuje, że lepszy współczynnik konwersji, zależny przecież od wielu czynników, zapewnia nam większy potencjał sprzedażowy, większą przewagę nad konkurencją a w efekcie lepszy wynik finansowy, który stanowi podstawę każdego biznesu.
Jak poprawić współczynnik konwersji?
Co zatem zrobić, by współczynnik konwersji stale wzrastał? Wbrew pozorom nie jest to żadna tajemna wiedza, a zaledwie kilka prostych trików, które mają duży wpływ na realne decyzje zakupowe naszych klientów. Przede wszystkim postawmy na wzrost zaufania do marki. Możemy tego dokonać na wiele sposobów – oferując wysokiej jakości obsługę posprzedażową, chwaląc się dużą liczbą pozytywnych opinii lub przedstawiając certyfikaty i nagrody, które zdobyliśmy w branżowych konkursach.
Pamiętajmy też o samej stronie – nawigacja powinna być niezwykle intuicyjna a dostęp do konkretnych produktów, opatrzonych unikalnymi opisami prosty. To skróci czas podróży klienta i zwiększy prawdopodobieństwo szczęśliwego zakończenia wizyty. To jednak, co potwierdzi każda marka pracująca nad lepszą konwersją, to konieczność stałego testowania różnych testowań. Nie bójmy się eksperymentować, by w końcu trafić na mechanizmy, które zapewnią najlepszy zwrot z inwestycji w stronę.
Pomiar współczynnika konwersji – sprawdzone sposoby
Gdy dokonaliśmy pewnych usprawnień w zakresie funkcjonowania strony, z pewnością oczekujemy konkretnych rezultatów. Jak jednak je zmierzyć? W tym celu obowiązkowo powinniśmy monitorować współczynnik konwersji każdego celu. Czy działania, które zaplanowaliśmy, spotykają się z pożądanym zachowaniem klienta?
By mieć rzetelnie wypracowane wnioski, powinniśmy przede wszystkim ustalić konkretne cele konwersji. Jaka jest nasza pożądana wartość współczynnika, przy której zaczniemy osiągać odpowiednie wyniki? To pierwszy punkt. Następnie powinniśmy wykorzystać zaawansowane narzędzia, takie jak Google Analytics, które w bardzo precyzyjny sposób będą śledzić i prezentować wszelkie dane na temat konwersji. Przygotowany zestaw danych następnie powinien być poddany analizie, z której jasno dowiemy się, czy nasza optymalizacja przyczyniła się do wzrostu wskaźnika konwersji. Jeśli tak, gratulacje, jesteśmy na dobrej drodze do sukcesu. Jeśli nie, to nic takiego! Dalsze eksperymenty i testy zapewnią nam w końcu optymalny dla nas efekt.